SEAT
Foto 1 / 1
  • De SEAT Mii electric is het allereerste volledig elektrische model van het merk, waardoor deze technologie betaalbaar is door een aanschafprijs te bieden die vergelijkbaar is met die van een model met verbrandingsmotor en lage eigendomskosten.
  • De Mii electric is het ideale voertuig voor in de stad en combineert dynamische prestaties en gebruiksgemak met zijn 61 kW sterke elektromotor en 32,3 kWh lithium-ionbatterij
  • De Mii electric kan in slechts 3,9 seconden 50 km / u halen en heeft een actieradius tot wel 260 km
  • Deze volledig elektrische stadsauto biedt vele oplaadmogelijkheden waardoor de accu in slechts 1 uur tijd 80% van zijn capaciteit terugkrijgt (40 kW gelijkstroom)
  • De elektrische stadsauto op batterijen legt de basis voor meer modellen in de toekomst
  • In België wordt de Mii electric aangeboden in twee uitrustingsvarianten en voor een vanafprijs van 21.190 euro

De markt voor elektrische voertuigen groeit snel, omdat consumenten de voordelen zien van het overschakelen van traditionele brandstoffen naar duurzamere oplossingen. SEAT volgt deze ontwikkeling door modellen te ontwikkelen die beantwoorden aan de eisen van deze dynamische en constant veranderende markt en tegelijkertijd duurzame mobiliteit garanderen. Elektriciteit vormt de kern van deze opwindende ontwikkelingen.

SEAT lanceert zijn elektrische offensief met de Mii electric, een model dat toegang biedt tot de modernste aandrijftechnologie en tegelijkertijd maximale dynamiek, aantrekkelijke styling en nieuwe connectiviteitsniveaus biedt. De Mii electric is klaar om de uitdagingen van de stad aan te gaan en tegemoet te komen aan de behoeften van een nieuwe generatie klanten.

De nieuwe Mii electric is de allereerste volledig elektrische productie-SEAT. Het legt de basis voor de komst van nieuwe leden in de SEAT-familie van elektrische modellen. In de nabije toekomst worden nieuwe elektrische en plug-in hybride modellen verwacht, waaronder de 100% elektrische SEAT el-Born, plug-in hybride varianten van de Tarraco en Leon, evenals krachtige plug-in hybride varianten van de CUPRA Formentor en CUPRA Leon.

“Elektrificatie ontwikkelt zich razendsnel. Wereldwijd groeide de markt voor elektrische voertuigen met 75% in de eerste 8 maanden van het jaar. SEAT is klaar om aan deze groeiende vraag te voldoen ”, legt Luca de Meo, President van SEAT, uit. “De Mii electric loopt voorop en brengt betaalbare elektrische auto's op de markt. Het illustreert niet alleen het belang dat we hechten aan het ontwikkelen van modellen die trouw zijn aan de merkfilosofie van SEAT, maar belooft ook een opwindende toekomst voor de industrie en consumenten. "

De commercialisering van de Mii electric zal het publiek niet alleen toegang geven tot een technologie die tot dan duurder was dan voertuigen met verbrandingsmotor, maar het zal ook het uitgebreide SEAT-netwerk voorbereiden om te voldoen aan de eisen van elektrificatie, een groeiende markt. In ruil daarvoor kunnen klanten ook gemakkelijker de overstap naar elektrische voertuigen maken.

Ontworpen voor alle gebruikers

Uiterlijk valt de Mii Electric op een subtiele manier op, met een gemoderniseerde styling met onder meer een Electric-monogram op de achterkant en Electric-stickers aan de zijkanten. Het ontwerp van de elektrische Mii wordt benadrukt door vijf kleuren om uit te kiezen: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue en Tungsten Silver. De styling van het exterieur kan worden aangepast met een optioneel zwart dak en buitenspiegels (verkrijgbaar in Candy White, Tornado Red, Costa Blue en Tungsten Silver).

Binnenin omvatte subtiele upgrades een nieuw instrumentenpaneel met SEAT IML-bekleding (In-Mold Labeling) en sfeerverlichting, die de binnenruimte van de Mii electric een nieuwe look geeft zonder al te opdringerig te zijn.

Er zijn twee versies beschikbaar: Mii electric en Mii electric Plus. Het assortiment is daarom eenvoudig, maar bevat veel geavanceerde technologieën en comfortuitrusting.

De Mii electric heeft daarom standaard elektrische ramen voorin, ESP, bandenspanningscontrolesysteem, centrale vergrendeling, immobilisatiesysteem en gordijn- en zijairbags. . De basisafwerking omvat ook het Climatronic-aircosysteem, Lane Assist, verkeersbordenherinnering, Hill Start Assist en SEAT-rijmodi (Normal, Eco en Eco +). De Mii electric is dan ook zeer compleet uitgerust. Hij heeft ook standaard het SEAT CONNECT-systeem en een "Mode 3-kabel" die opladen via een wallbox of op een openbare infrastructuur mogelijk maakt. In België is de standaarduitrusting nog completer dankzij de pakketten Garage, Below Zero en Fast.

Het Garage-pakket bevat achteruitrijradars, cruise control en sfeerverlichting. Het Below Zero-pakket van zijn kant bevat verwarmde voorstoelen, verwarmde elektrische buitenspiegels, een verwarmde voorruit en een regen- / lichtsensor. Wat het Fastpack betreft, het biedt toegang tot CSS-snelladen dankzij een gelijkstroomlaadvermogen van 40 kW.

De Mii electric Plus heeft ook 16 inch lichtmetalen velgen, getinte achterruiten, een zwart lederen interieurpakket (stuur, versnellingspook en handrem) en sportstoelen met wit stiksel. . Het comfort wordt verder vergroot door de aanwezigheid van verwarmde elektrische buitenspiegels, mistlampen voor en een audiosysteem met 6 luidsprekers.

De enige beschikbare opties voor beide versies zijn het bovengenoemde zwarte dak (met zwarte buitenspiegels), het Home Charge-pakket en het Easy Flex-pakket. De Home Charge-optie biedt een laadkabel voor direct opladen thuis met een vermogen van 2,3 kW. Het Easy Flex pack bestaat uit een in hoogte verstelbare passagiersstoel voorin, een haak in het handschoenenkastje, een opklapbare achterbank en een dubbele bodem in de kofferbak.

In België breidt D’Ieteren het aanbod verder uit door zijn eigen EDI-laadoplossingen aan te bieden. Gert Van Leeuw, directeur van SEAT Import, legt uit: “Voor particulieren omvat het EDI-assortiment klassieke enkelfasige wallboxen met een laadvermogen tot 7,4 kW en driefasige snellaadstations tot 'tot 11 kW. De snelle tweepuntsladers van elk 22 kW zijn voorbehouden aan professionele klanten. Bovendien zullen alle EDI-klanten kunnen rekenen op professionele service, die niet alleen een audit van de elektrische installatie bij de klant omvat, maar ook plaatsing door een erkend installateur, gecertificeerde inspectie en zelfs gesplitste facturering ( gesplitste facturering) van elektriciteitskosten. Ten slotte krijgen alle EDI-klanten toegang tot Europa's grootste netwerk van laadstations.

Geconnecteerd

Tegenwoordig kan geen enkel voertuig op de markt worden gebracht zonder een uitgebreid connectiviteitsaanbod. Om aan deze groeiende vraag van klanten te voldoen, die een betere verbinding met de buitenwereld willen hebben, is de elektrische stadswagen SEAT het eerste model dat profiteert van het SEAT CONNECT-systeem.

Dit systeem maakt externe toegang tot en beheer van het voertuig mogelijk. Zo kunnen klanten gegevens over rijden, parkeerpositie en voertuigstatus (inclusief deuren en verlichting) inzien en het laadproces beheren via de e-Manager. Via de app die op hun smartphone is geïnstalleerd, kunnen ze ook de airconditioning op afstand bedienen, een technologie die essentieel is in extreme weersomstandigheden.

Deze interactie tussen de Mii electric en de smartphone maakt het mogelijk om meer te genieten van het leven aan boord van deze elektrische stadsauto door toegang te geven tot muziek, radio en navigatie via de DriveMii App.

Ontwikkeld voor de toekomst

Overschakelen naar een volledig elektrische rijmodus opent de weg naar een rijervaring die zich natuurlijker aanpast aan de omgeving van de stad. De Mii electric is ontwikkeld voor de stad. Het biedt ongelooflijke wendbaarheid om door druk verkeer in stadscentra te navigeren of de meest geschikte parkeerplaats te vinden.

De Mii electric heeft de ideale maat voor een stadsauto met zijn lengte van 3.556 mm, breedte van 1.645 mm, hoogte van 1.481 mm en wielbasis van 2.421 mm.

Het chassis is aangepast om precisie, stabiliteit en controle te bieden op de meest uiteenlopende wegen. Stuurbekrachtiging garandeert een perfect gekalibreerde interactie tussen de bestuurder, zijn voertuig en de weg.

Het hart van de aandrijflijn van de Mii electric is de motor van 61 kW (83 pk), die een onmiddellijk koppel van 212 Nm levert. In combinatie met een transmissie met één versnelling zorgt deze motor ervoor dat de 5-deurs stadsauto 50 km bereikt. / h in slechts 3,9 seconden, een prestatie die het mogelijk maakt om erg levendig te zijn in het verkeer.

Daar houden de prestaties niet op, want de Mii electric kan in slechts 12,3 seconden de 100 km / u halen en een topsnelheid van 130 km / u halen.

Deze stadsauto was echter niet alleen ontworpen voor de stad. Hij biedt ook een ongelooflijke autonomie dankzij de lithium-ionbatterij van 32,3 kWh die in het chassis is geïntegreerd. Met geavanceerde opslagtechnologie garandeert deze batterij een actieradius van 259 km onder de WLTP gecombineerde testcyclus. In de stad wordt dit maximale bereik vergroot tot 359 km.

Aangesloten op een DC-snellader kan de batterij in slechts 1 uur worden opgeladen tot 80% van zijn capaciteit. De oplaadtijd is ongeveer 4 uur met een AC-systeem van 7,2 kW via een wallbox of via openbare infrastructuur.

Tegenwoordig moet een elektrische auto vergezeld gaan van een goed doordacht laadprogramma. SEAT heeft veel tijd besteed aan het definiëren van de meest praktische oplossingen. Met de Mii electric heeft SEAT een volledig oplaadaanbod gedefinieerd waarmee klanten zich uitsluitend kunnen concentreren op het besturen van hun auto. Bovendien kunnen ze dankzij een intelligente applicatie die op hun smartphone is geïnstalleerd, bijvoorbeeld hun auto geolokaliseren en hun Mii electric opladen bij openbare terminals.

Een elektrisch leven

De markt voor elektrische voertuigen is bijzonder dynamisch en opwindend. De industrie evolueert naar duurzame mobiliteit en probeert tegelijkertijd deze technologieën te democratiseren, wat de impact op ons milieu zal verminderen, vooral in dichtbevolkte stedelijke gebieden.

De Mii electric combineert een state-of-the-art aandrijflijn met een uitgesproken SEAT-persoonlijkheid. Voor het merk is het recept voor succes in deze steeds veranderende markt simpel: de Mii electric is leuk om te rijden, heeft een hoge connectiviteit en biedt lage eigendomskosten.

De Mii electric is bedoeld voor zowel particulieren als wagenparken, gebruikers die voornamelijk in stedelijke en voorstedelijke gebieden reizen. Het is de ideale auto voor wie zich bewust is van de voordelen van emissievrije mobiliteit, maar die zijn rol als bestuurder achter het stuur niet wil opgeven.

Naast dynamiek en comfort, die essentieel zijn in de ogen van de consument, is het het gemak waarmee een elektrische auto dagelijks kan worden gebruikt, dat het succes bepaalt. SEAT heeft daarom de Mii electric ontworpen om aan alle behoeften van zijn gebruikers te voldoen.

Wanneer het op de markt wordt gebracht in de belangrijkste markten (Duitsland, Nederland, Noorwegen, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Italië, België, Denemarken, Finland, in Zweden en Polen), zal de Mii electric daar een van de meest betaalbare elektrische voertuigen zijn. In zijn segment zal hij dezelfde prijs hebben als een gelijkwaardig model met verbrandingsmotor, terwijl hij aanzienlijk lagere totale eigendomskosten biedt, aangezien batterij-elektrische voertuigen minder onderhoud vergen. In Noorwegen, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk zullen diverse leaseoplossingen worden aangeboden. In België wordt de Mii electric aangeboden tegen de vanafprijs van 21.190 euro en voor de Mii electric Plus 22.290 euro.

De toegankelijkheid is slechts een van de attracties van de Mii electric, die het leven van de gebruikers zo gemakkelijk mogelijk wil maken. Gert Van Leeuw: “Naast de toegankelijkheid van het model vinden wij het belangrijk dat onze klanten eenvoudig kunnen overstappen op duurzame voortstuwingstechniek, zoals we in voorgaande jaren hebben gedaan met ons CNG-assortiment. "

De Mii electric is compatibel met verschillende oplaadsystemen. Zo kan hij worden aangesloten op een huishoudelijk stopcontact, op een DC-wallbox thuis (verschillende installatie-opties zijn mogelijk) of op een openbare terminal en op een CCS DC-snellaadstation. De batterij van de Mii electric kan daarom in slechts 1 uur worden opgeladen met een 40 kW gelijkstroomoplaadsysteem.

Een elektrische voorouder

De Mii electric is slechts de laatste stap in de elektrificatiegeschiedenis van SEAT. In 1992 presenteerde het merk een volledig elektrische Toledo om atleten te begeleiden op het marathonparcours voor de Olympische Zomerspelen in Barcelona. Deze Toledo had een actieradius van 64 km met een accupakket van 500 kg.

Meer recent lanceerde SEAT het pilootproject voor het gedeelde gebruik van elektrische Mii-prototypes. Een vloot van 5 voertuigen wordt gebruikt in de straten van Barcelona, ​​waardoor meer dan 1.000 werknemers van SEAT Metropolis: Lab Barcelona en Pier 01 Barcelona Tech City kunnen reizen. Dit project heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de Mii Electric en heeft een beter begrip gekregen van hoe elektrische voertuigen werken op de openbare weg.

 

Technische data

Motor:

maximaal vermogen van 61 kW (83 pk)
maximum koppel van 212 Nm
Trommels:

lithium-ion
32,3 kWh capaciteit (netto energie)
oplaadtijd tot 80% ~ 1 uur met 40 kW gelijkstroom
oplaadtijd tot 80% ~ 4 uur met 7,2 kW wisselstroom
Autonomie:

gecombineerde cyclus 250-259 km (WLTP) / stadscyclus 349-358 km (WLTP)
Optredens:

0 tot 50 km / u in 3,9 seconden
0-100 km / u in 12,3 seconden
topsnelheid van 130 km / u
Dimensies:

lengte: 3.556 mm
breedte: 1645 mm
hoogte: 1.481 mm
wielbasis: 2.421 mm
Draaidiameter:

9,8 meter
Kofferbak volume:

251 liter (tot 923 liter met neergeklapte achterbank)

Foto 1 / 1