Een speciaal moment voor uw levering

Voor een gepersonaliseerde levering van uw nieuwe wagen, maken wij een afspraak met u in één van onze D'Ieteren Delivery Centers. Een lid van ons team van productexperts kan u kennis laten maken met de nieuwe functies en u helpen ze in uw nieuwe wagen te gebruiken.

D'Ieteren Delivery Center South

Adres:
Maliestraat 50
1050 Elsene

02/260.27.72

D'Ieteren Delivery Center North

Adres:
Weiveldlaan 8
1930 Zaventem

02/260.27.72

Enkele veelgestelde vragen in verband met de levering van uw nieuwe voertuig.

Ik ben een privépersoon. Wat moet ik doen voordat ik mijn nieuwe wagen kan komen halen?

• Na ontvangst van de aanvraag tot inschrijving moet ik bij mijn verzekeringsmaatschappij of makelaar nagaan of mijn nieuwe voertuig op de dag van levering in orde zal zijn voor inschrijving.

• Ik zorg voor de betaling een paar dagen voor de levering.

• In geval van een leasing, zorg ik ervoor dat alle documenten worden ingevuld, ondertekend en opgestuurd naar de concessiehouder.

• In geval van een overname, controleer ik of alle documenten van mijn voertuig aanwezig en in orde zijn. Het voertuig moet van binnen en buiten schoongemaakt zijn.


Ik ben een professionele klant (bedrijf). Wat moet ik doen vóór de levering van mijn voertuig? 

• Ik controleer of de CO2/WLTP informatie overeenkomt met wat mij meegedeeld is.

• In geval van een financiële leasing/huur, zorg ik ervoor dat de schuldvordering naar de concessiehouder wordt gestuurd. Ik voeg ook een kopie bij van het kentekenbewijs recto/verso (beide delen). 


Ik ben bestuurder van een bedrijfswagen. Wat zijn de stappen vóór de levering? 

• Ik moet een afspraak maken met het bedrijf dat belast is met de controle van mijn voertuig aan het einde van het contract en mij ervan vergewissen dat het in orde is.

• Ik breng mijn ID-kaart mee op de dag van de levering. 

Waar wordt mijn nieuwe wagen afgeleverd? 

• De levering vindt plaats in ons Delivery Center North of South.

• Ik heb per e-mail een bevestiging van de afspraak ontvangen, met vermelding van het betrokken Delivery Center.


Hoe word ik verwittigd wanneer mijn nieuwe wagen er is? 

• Door onze leveringsdienst: per e-mail of per telefoon zodra het voertuig in België is.


Moet ik een afspraak maken om mijn voertuig te komen halen? 

• Ja. Een adviseur zal een datum en tijd voor uw afspraak bevestigen.

• Ik zorg ervoor dat ik genoeg tijd in mijn agenda reserveer om mijn nieuwe voertuig in de beste omstandigheden in ontvangst te nemen.


Als ik mijn huidige voertuig inruil, wat is dan de te volgen procedure? 

• Het is niet nodig om uw huidige voertuig te laten keuren.

• De volgende zaken moeten worden verstrekt.
- De twee delen van het kentekenbewijs (THUIS – VOERTUIG)
- Het gelijkvormigheidsattest
- Het onderhoudsboekje
- De boorddocumenten
- De twee sleutels
- Het attest van de laatste technische keuring
Zorg ervoor dat de wagen binnen en buiten schoon is.

• De documenten van het voertuig moeten in orde zijn.

• In geval van een professionele overname, gelieve uw verkoopsfactuur mee te brengen. Dit is een voorbeeld van een verkoopsfactuur (voorbeeld in PDF of foto).


Uw voertuig komt later dan de aangekondigde levertijd. Wat gebeurt er? 

Als u vragen heeft over de levertijd, neem dan contact op met uw verkoopadviseur bij de concessie. De concessiehouder moet u schriftelijk (e-mail/aangetekende brief, enz.) op de hoogte brengen vóór de datum die op het bestelformulier is vermeld.

 

Heeft u nog vragen?

Voor bijkomende inlichtingen kan u ons telefonisch of per e-mail contacteren:

• Telefonisch via 02/260.27.72 van maandag tot donderdag van 8u tot 12u en van 13u tot 17u op vrijdag van 8u tot 12u en van 13u tot 15u

• Per e-mail naar delivery.north@dieterencenters.be (Delivery Center North) of delivery.south@dieterencenters.be (Delivery Center South)