Volkswagen
T roc cabriolet 3
T roc cabriolet 2
T roc cabriolet
T roc cabriolet 5
T roc cabriolet 4
Foto 1 / 1

T-Roc Convertible brengt een frisse wind door het SUV-segment.

  • Volkswagen breidt zijn T-Roc familie uit met een aantrekkelijk model voor outdoor enthousiastelingen.
  • De eerste CUV-cabriolet in de compacte klasse geeft een gevoel van vrijheid.
  • Wereldpremière op IAA 2019, marktintroductie in het voorjaar van 2020

 

Met deze wereldpremière brengt Volkswagen nieuw leven in het SUV-segment (Sport Utility Vehicle). Als eerste cabriokoffer in de compacte klasse combineert de nieuwe T-Roc Convertible het uiterlijk en de kwaliteiten van een klassieke SUV met de unieke rijsensatie van een cabriolet. "Accept No Roof" - deze slogan spreekt voor zich en belooft een gevoel van vrijheid, een opleving in het SUV-segment en emotioneel rijplezier. De T-Roc Convertible houdt zich aan deze belofte en fleurt het dagelijks leven op met zijn trendy kenmerken.

De T-Roc wordt de T-Roc familie. De T-Roc Convertible is meer dan alleen een auto, het is een andere manier van leven in de bloeiende SUV-markt. De functionaliteit, dynamische bediening en technologie van de T-Roc, die in november 2017 werd geïntroduceerd, voorspelt veel goeds voor de toekomst. De naam zegt het al: de "T", geleend van de Tiguan en Touareg, geeft aan dat de T-Roc familie tot de SUV categorie behoort, terwijl de "Roc" dit crossover voertuig kenmerkt. Zo vult dit prestigieuze en dynamische voertuig het compacte SUV-segment aan en schudt het door elkaar. Het is een groot succes, met bijna 360.000 voertuigen die al zijn aangeschaft sinds de marktintroductie. In maart 2019 verwelkomde de familie een nieuw lid met de T-Roc R2), een krachtige versie met 4MOTION vierwielaandrijving en een 7-versnellingsbak met dubbele koppeling, waardoor het voertuig een vermogen heeft van 221 kW/300 pk en een koppel van 400 Nm. In het voorjaar van 2020 zal de T-Roc Convertible een cabrioletvariant toevoegen aan het crossover-assortiment. Een cabriolet die het rijden een waar genoegen maakt, ongeacht de omstandigheden.

« Accept No Roof ».Als stijlvol en sportief lid van de T-Roc familie verlegt de T-Roc Convertible de grenzen van de auto. Het wordt evenzeer gewaardeerd om zijn hoge gebruikswaarde en het gevoel van vrijheid dat het geeft, als om zijn prestaties en comfort. Het aantrekkelijke en trendy design wekt positieve emoties op. De high-end softtop opent in 9 seconden. Hij kan ook tijdens het rijden worden geopend, tot een snelheid van 30 km/u. Bovendien combineert deze CUV (Crossover Utility Vehicle) alle erkende kwaliteiten van Volkswagen SUV's: verhoogde stoelen en talrijke aanpassingsmogelijkheden. De T-Roc Cabriolet bewijst dus een ambassadeur van levensvreugde en rijplezier te zijn. Het is ontworpen voor mensen die op zoek zijn naar avontuur en vrijheid, zowel op dagelijkse basis als wanneer ze buiten de gebaande paden gaan. Deze cross-over cabriolet zal officieel worden gepresenteerd op de Frankfurt Motor Show (IAA) van 12 tot 22 september 2019. De marktintroductie is gepland voor het voorjaar van 2020.

 

Een aanbod dat nieuwe perspectieven opent. Gepositioneerd net onder de Tiguan in hun segment, delen de T-Roc en de T-Roc Convertible dezelfde basis, namelijk het Modular Transverse Engine Platform (MQB). De MQB geeft ontwerpers de mogelijkheid om een compacte constructie te combineren met een volledig onafhankelijk lichaam. De T-Roc Cabriolet is 4.268 mm lang, met een wielbasis van 2.630 mm. De breedte is 1.811 mm (zonder buitenspiegels) en de hoogte is 1.522 mm. De bestuurder en de voorpassagier zitten 599 mm boven de grond (616 mm voor de achterbank), waardoor de bestuurder en de voorpassagier een goed perspectief hebben. In het tweedeursinterieur genieten de bestuurder en de passagiers van een hoge mate van flexibiliteit en ruimte. De bagageruimte van 284 liter is geen uitzondering en doet in geen enkel opzicht onder voor het compacte crossoversegment. Daarnaast wordt de veelzijdigheid van dit voertuigconcept ook onderstreept door de optioneel verkrijgbare trekhaak.

 

De bovenkant van de T-Roc cabriolet. In navolging van de traditie van de Beetle en Golf Cabriolet is de T-Roc Cabriolet voorzien van een klassieke softtop. Deze bestaat uit een frame, een dakluifel, een volledige oppervlaktebekleding en een buitenhuid. Het ontwikkelingsteam heeft de lengtenaden van het buitenweefsel (middendeel en twee zijpanelen) zo gerangschikt dat ze als een extra goot dienen.

Optimale aërodynamica. Vier dwarsbalken en een voorste rolbeugel (de eerste grote dwarsbalk achter het voorruitframe) zijn in het langsframe van het softtopframe gemonteerd. De softtop is met de hoepels verbonden door geschroefde stoffen draagrails. Dit voorkomt dat de softtop opblaast, zelfs bij hoge snelheden. Dit is niet alleen gunstig voor de aerodynamica, maar ook voor het geluidsniveau in het passagierscompartiment. Het hoogwaardige stoffen dak en de speciaal ontworpen raam- en deurafdichtingen maken dit aangenaam stille gevoel mogelijk.

Openen en sluiten tijdens het rijden. Als het dak open is, bedekt het bovenste deel van de voorste rolbeugel een groot deel van de behuizing van de softtop, waardoor een extra afdekking niet nodig is. De T-Roc Convertible maakt het ook mogelijk om snel van de zon te genieten: de standaard volautomatische elektrohydraulische softtop kan in slechts 9 seconden worden geopend met een druk op de schakelaar op de middenconsole, of van buiten het voertuig met behulp van de sleutel. Het kan ook worden geopend en gesloten terwijl het voertuig in beweging is, tot een snelheid van 30 km/u. De soft top van de T-Roc Convertible vergrendelt en ontgrendelt dankzij een elektromechanisch systeem. Het hele daksysteem werkt volledig automatisch. Er is geen manuele tussenkomst nodig.

Beveiliging tot in het kleinste detail. Passagiers in de T-Roc Convertible worden goed beschermd door de telescopische, omkeerbare kantelbeveiliging achter de achterbank. Het systeem in de T-Roc wordt binnen een fractie van een seconde geactiveerd nadat een bepaalde dwarsversnelling is overschreden of wanneer het voertuig het gebied van de achterste hoofdsteunen bereikt. Bovendien profiteert de T-Roc Convertible van een versterkt voorruitframe en talrijke andere structurele aanpassingen, waaronder onderstel en zijpanelen, dwarsbalken en deuren, om maximale veiligheid te garanderen.

« Always on » en « Digital Cockpit ». Betere connectiviteit voor meer comfort in de T-Roc Cabriolet: Dankzij de als optie verkrijgbare infotainmentsystemen van de nieuwste generatie (MIB3) is de cabriolet permanent aangesloten en biedt hij dus nieuwe functies en diensten aan boord. Het nieuwe systeem heeft een online connectiviteitseenheid (OCU) met geïntegreerd eSIM. Op deze manier kan de cabriolet permanent in een netwerk worden opgenomen zodra de bestuurder hem in het Volkswagensysteem heeft geregistreerd. De informatie wordt weergegeven op het scherm van het infotainmentsysteem, dat tot 8,0 inch meet. Dit kan worden gecombineerd met het optioneel verkrijgbare Active Info Display met een 11,7-inch display om een complete digitale cockpit te vormen. Tot slot wordt de functionele apparatuur aangevuld met een optioneel 12-kanaals audiosysteem van de Amerikaanse fabrikant BeatsAudio. Met een vermogen van 400 W maakt dit het mogelijk om muziek af te spelen met het dak open, wat het rijplezier ten goede komt.

Afwerkingen Stijl en R-Line. Aan de uitrustingskant definieert Volkswagen een zeer duidelijke lijn: de klant kan kiezen tussen de designgerichte Style afwerking en het R-Line sportuitrustingspakket. Met deze twee uitrustingslijnen kan iedereen die een extra vleugje stijl aan het voertuig wil toevoegen, kiezen voor lichtmetalen wielen tot 19 inch in plaats van de standaard 17-inch wielen.

De Style-afwerking richt zich op design en maatwerk. Dit wordt gegarandeerd door een keuze uit vier interieurdecors, standaard sfeerverlichting, gelakte 17-inch Mayfield lichtmetalen velgen en optionele lederen pakketten (twee kleuren beschikbaar). Het niveau van de apparatuur met het standaard Composition Media infotainment systeem en zijn USB- en Bluetooth-interfaces, evenals het online aanbod van We Connect, zorgen voor een compleet en consistent pakket.

De R-Line afwerking is sportief en bestaat voornamelijk uit de inhoud van de R-Line exterieur- en interieurpakketten, die als optie verkrijgbaar zijn bij de T-Roc. Daarnaast wordt het sportieve karakter benadrukt door de standaard mistlampen, een sportief chassis en progressieve besturing met snelheidsafhankelijke stuurverstelling. Sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, speciale stoffen en kunstlederen bekleding en het R-Line logo zijn verdere onderscheidende kenmerken van deze uitrustingslijn. De standaard elektrisch verstelbare lendensteun zorgt voor comfort en door de keuze van de kleuren kan het voertuig worden gepersonaliseerd.

Wat de technische basisuitrusting betreft, omvatten beide varianten het Front Assist-systeem met noodremfunctie in de stad en voetgangersherkenning, Multicollision Brake en Lane Assist-strookassistentie.

Efficiënte TSI Duo. Dynamiek maakt deel uit van het DNA van de T-Roc familie. Deze voorwielaangedreven cabriolet biedt een wendbare en sportieve dagelijkse rijervaring en straalt het prestige van een SUV uit. Het is geschikt voor zowel stads- als langeafstandsreizen. De beschikbare motoren zorgen voor ontspannen reizen in alle omstandigheden en zijn nog aangenamer met de softtop open. Er zijn twee benzinemotoren met efficiënte turboladers beschikbaar: één met 85 kW/115 pk (koppel van 200 Nm) en één met 110 kW/150 pk (koppel van 250 Nm). Een handgeschakelde 6-versnellingsbak is standaard bij de 85 kW 1,0-liter 3-cilinder motor, terwijl een 7-versnellingsbak met dubbele koppeling als optie leverbaar is bij de 110 kW 1,5-liter 4-cilinder motor.

De T-Roc, oprichter van de T-Roc familie. Het prestige van een SUV en de dynamiek van een compacte sedan, allemaal bekroond met een geavanceerd ontwerp: de T-Roc is de ambassadeur van een nieuwe compacte mobiliteit, die schijnbaar tegenstrijdige kenmerken combineert. Het belichaamt de stedelijke levensstijl, terwijl het tegelijkertijd verleidt met zijn veelzijdigheid. De verhoogde stoelen en het grote kofferbakvolume doen denken aan de kwaliteiten van SUV's. Daarnaast helpt T-Roc de bestuurder in kritieke situaties, bijvoorbeeld met de standaard Front Assist met City Emergency Brake-functie en Lane Assist. Het laat ook uitstekende scan- en connectiviteitsprestaties zien. Dit vijfdeurs, voorwielaangedreven of vierwielaangedreven voertuig is compact aan de buitenkant, maar biedt toch veel ruimte binnenin. De T-Roc, T-Roc Style en T-Roc Sport uitrustingsvarianten maken een maximale aanpassing mogelijk, waarbij de ruime keuze aan tweekleurige lakafwerkingen het scala aan mogelijkheden verder uitbreidt.

De T-Roc R: prestaties en levensstijl. De T-Roc R, gepresenteerd in maart 2019 in Genève, breidt de T-Roc familie uit met een uitgesproken sportieve variant voor wie op zoek is naar een elegante auto met goede prestaties op de weg. De T-Roc R is uitgerust met een viercilinder TSI-motor met een cilinderinhoud van 2,0 liter, een vermogen van 221 kW/300 pk en een koppel van 400 Nm. De combinatie met een automatische 7-versnellingsbak met dubbele koppeling en 4Motion vierwielaandrijving zorgt voor een uitstekende acceleratie. De T-Roc R versnelt van 0 naar 100 km/u in 4,8 seconden. Zijn topsnelheid is elektronisch beperkt tot 250 km/u. Het sportieve karakter van de T-Roc R wordt versterkt door zijn unieke en emotioneel geladen ontwerp. Dit wordt weerspiegeld in de indrukwekkende luchtinlaten, verlaagde tuimelpanelen, een prominent achterste diffusor en tot 19-inch wielen.

Campagne SUV. Tegen 2020 zal het groeiende SUV-segment naar verwachting groeien tot 20 modellen wereldwijd en meer divers worden. Met de Tiguan en Touareg zet Volkswagen de standaard in het SUV-segment. Naast de T-Roc familie omvat dit brede scala aan voertuigen ook de Atlas en Teramont. Het gamma wordt afgerond door de T-Cross en, vanaf 2020, door de standaardversie van de ID-conceptwagen. CROZZ, de eerste volledig elektrische SUV. De dynamische T-Roc cabriolet neemt de rol aan van een wendbare en veelzijdige crossover die aan alle verwachtingen voldoet. Om dit te bereiken heeft het ontwikkelingsteam de kwaliteiten van Volkswagen SUV's gecombineerd met het gevoel van een cabriolet.

Met de nieuwe T-Roc Cabriolet breidt Volkswagen zijn modellenreeks uit in het snelst groeiende segment van de automobielindustrie: de compacte SUV's. De T-Roc Convertible zal worden geproduceerd in de Volkswagenfabriek in Osnabrück. Een fabriek met jarenlange ervaring in de bouw van cabriolets: de cabrioversies van de Kever en de Golf werden onder andere op deze site gebouwd.