SEAT
Foto 1 / 1

SEAT voegt een nieuwe dimensie toe aan zijn grootste SUV door de introductie van het sportieve FR-uitrustingsniveau en de efficiënte plug-in hybride aandrijflijn

Dankzij zijn 13 kWh-batterij kan de SEAT Tarraco plug-in hybride een elektrische actieradius van meer dan 50 km bieden en een lagere uitstoot van minder dan 50 g / km

Met een totaal vermogen van 245 pk dankzij zijn 110 kW / 150 pk benzinemotor en zijn 85 kW / 116 pk elektromotor, wordt de SEAT Tarraco plug-in hybride de krachtigste Tarraco in het gamma

De SEAT Tarraco heeft ook nieuwe functies, zoals de achterste dwarse lichtlijst en een groter 9,2-inch infotainmentsysteem

Het FR-uitrustingsniveau en de plug-inhybrideaandrijving zullen in 2020 te bestellen zijn

SEAT verhoogt de efficiëntie en aantrekkelijkheid van de Tarraco door de introductie van plug-inhybridetechnologie en het FR sportuitrustingsniveau. De SEAT Tarraco Plug-in Hybrid is een demonstratie van SEAT's elektrificatiestrategie, die tegen begin 2021 zes elektrische SEAT- en CUPRA-modellen en plug-in hybrides zal omvatten.

SEAT verkocht een recordaantal van 369.500 voertuigen in de eerste zeven maanden van het jaar, met 55.200 verkochte voertuigen in juli alleen, een stijging van 7,8% ten opzichte van 2018. De SEAT Tarraco helpt de wereldwijde aanwezigheid van het bedrijf. De introductie van plug-inhybridetechnologie en het FR-uitrustingsniveau zullen sleutelelementen zijn bij het bereiken van deze doelstellingen.

 

“De SEAT Tarraco plug-in hybride is een perfecte illustratie van onze evolutie naar meer duurzame mobiliteit, met behoud van de dynamiek en het rijplezier die kenmerkend zijn voor het merk. De SEAT Tarraco zal een van de weinige voertuigen zijn met plug-inhybridetechnologie in het grote SUV-segment, en we geloven dat hij een groot potentieel heeft ”, aldus Luca de Meo, President van SEAT.

Plug-in hybride versie: pure efficiëntie

Ontworpen en ontwikkeld in de SEAT-fabrieken in Martorell, wordt de SEAT Tarraco geproduceerd in Wolfsburg (Duitsland), het hart van de Volkswagen-groep. Met de introductie van de plug-in hybride aandrijflijn wint de SEAT Tarraco aan efficiëntie en wordt hij zo een duurzaam alternatief.

De aandrijflijn, die een 1,4-liter TSI-benzinemotor van 110 kW, een elektromotor van 85 kW en een lithium-ionbatterij van 13 kWh omvat, biedt de bestuurder de veelzijdigheid van verschillende rijmodi. De SEAT Tarraco plug-in hybride stelt gebruikers in staat om meer dan 50 km in puur elektrische modus te rijden wanneer dat nodig is (uitlaatemissies worden tot nul gereduceerd) of om de benzinemotor en de elektromotor te combineren voor betere prestaties .

De technologie helpt de SUV (en SEAT) zijn efficiëntie te verbeteren zonder in te boeten aan dynamiek of comfort.

Het totale systeemvermogen bedraagt ​​245 pk (180 kW) / 400 Nm, wat de SEAT Tarraco plug-in hybride een topsnelheid van 217 km / u geeft en de mogelijkheid om in slechts 7,4 seconden 100 km / u te halen. Het beste van alles is dat de CO2-uitstoot minder dan 50 g / km zal zijn volgens de officiële WLTP-testcyclus.

FR-afwerking: onderscheid en sportiviteit

De introductie van het FR-uitrustingsniveau op de SEAT Tarraco zal de aantrekkingskracht van de grote SUV nog versterken en een nieuw sportief karakter aan zijn karakter toevoegen.

 

Het exterieurdesign is verbeterd, met bredere wielkasten, een sportieve achterspoiler en FR-specifieke 19-inch lichtmetalen velgen, met de mogelijkheid om 20-inch machinaal bewerkte velgen te hebben. Naast deze veranderingen is de FR-grille trots met het SEAT-embleem vooraan; aan de achterzijde benadrukt het dwarse achterlicht het FR-karakter en de volledig geverfde carrosserie voedt zijn dynamiek. De sportiefste uitdrukking van de SEAT Tarraco FR wordt belichaamd in zijn naam, nu met de hand gegraveerd.

Een nieuwe kleur (Fura Grey) accentueert de veranderingen aan het exterieur en stelt klanten in staat hun auto verder aan te passen. De SEAT Tarraco boekt ook vooruitgang op het gebied van veiligheid en bruikbaarheid.

Nieuwe opties zijn onder meer Trailer Assist, dat het slepen veel gemakkelijker maakt en de kans verkleint dat chauffeurs problemen ondervinden bij het parkeren. Hieraan toegevoegd is de Parking Heater, een systeem dat de motor en het voertuig sneller opwarmt bij extreem koud weer. Daarom wordt de SEAT Tarraco een nog praktischer voertuig.

Binnenin is de ruimte slim vormgegeven om het gevoel van comfort te versterken dankzij het SEAT-infotainmentsysteem van de nieuwste generatie. Het omvat een nieuw navigatiesysteem met een scherm van 9,2 inch, dat het niveau van digitalisering van de SUV verhoogt om de feedback van de bestuurder en de connectiviteit van de passagiers te optimaliseren.

Voorinzittenden profiteren voortaan van elektrisch verstelbare sportkuipstoelen met geheugenfunctie (bestuurderszijde). Deze kuipstoelen combineren de sportiviteit van een materiaal met de uitstraling van neopreen en de verfijning van handgemaakt leer. Bovendien profiteert de bestuurder van aluminium pedalen en een nieuw sportstuur met FR-logo.

De introductie van het FR-uitrustingsniveau en de geavanceerde plug-in hybride aandrijflijn positioneert de SEAT Tarraco als een van de sportiefste en meest efficiënte modellen in het grote SUV-segment, waarbij de allernieuwste technologie in connectiviteitssysteem wordt gecombineerd , comfort, rijhulpsystemen, design en stijl. De productie van het FR-uitrustingsniveau en de plug-in hybride versie start in de loop van 2020.

 

 

Foto 1 / 1