Volkswagen
Foto 1 / 1

Een golf, onmiskenbaar

  • Achtste generatie. Met zijn unieke concept en ontwerp zal de nieuwe Golf eind 2019 een revolutie teweegbrengen in de compacte categorie door innovatie een boost te geven.
  • Exterieur design. Perfecte verhoudingen en duidelijke lijnen geven de nieuwe Golf een sterke uitstraling en een zekere dynamiek
  • Interieur ontwerp. Digitale gebruikersinterfaces zorgen voor een revolutionair ontwerp en vereenvoudigen het leven aan boord
  • LED verlichting. De nacht wordt zo helder als de dag dankzij de modernste LED-technologie die standaard is in de nieuwe Golf
  • Referentie in het segment. Nieuwe sfeerverlichting verlegt de grenzen van personalisatie en interactie met de bestuurder

 

Slimme digitalisering voor snel en intuïtief gebruik

  • De mens staat centraal. Displays en bedieningselementen zijn digitaal geworden voor meer intuïtief gebruik
  • Innovision Cockpit. De Golf is het eerste model in zijn prijsklasse dat standaard is uitgerust met een volledig digitale premium cockpit
  • Nieuwe spraakopdracht. Innovatieve spraakbesturing reageert op verzoeken om natuurlijke taal en is zeer gemakkelijk te gebruiken
  • Mobiele sleutel. Compatibele smartphones maken de klassieke contactsleutel nu overbodig voor de Golf
  • De Golf is altijd verbonden. We Connect en We Connect Plus brengen streamingdiensten, internetradio en andere online functies aan boord
  • Functies op aanvraag. De Golf wordt geleverd met functies en systemen die later kunnen worden geactiveerd met We Upgrade
  • Alexa-verzoeken. Alexa is rechtstreeks in de Golf geïntegreerd. Alexa kan op aanvraag muziek afspelen, compatibele smarthome-apparaten bedienen of informatie bekijken, zoals nieuws en weer

Het breedste assortiment aandrijflijnen in zijn klasse met vijf nieuwe hybride versies

  • Duurzaamheid. Meer efficiëntie, minder uitstoot: nieuwe motortechnologieën bieden brandstofverbruiksbesparingen tot 17%
  • Hybride campagne. De nieuwe Golf wordt de eerste Volkswagen die wordt uitgebracht in vijf hybride versies (eTSI en eHybrid)
  • eTSI. De nieuwe Golf is de enige in zijn klasse met drie krachtige 48V mild hybride aandrijflijnen (81 kW, 96 kW en 110 kW)
  • eHybrid. De nieuwe Golf wordt gelanceerd als een plug-in hybride versie met twee vermogensniveaus: 150 kW en 180 kW (GTE)

 

Standaard uitgerust met Car2X, zet de Golf nieuwe veiligheidsnormen

  • Car2X. Als eerste Volkswagen met Car2X-communicatie als standaard, zet de Golf nieuwe maatstaven op het gebied van verkeersveiligheid
  • Head-up display op de voorruit. Belangrijke informatie zoals snelheids- of navigatieaanduidingen worden in het gezichtsveld van de bestuurder weergegeven
  • IQ.DRIVE. Travel Assist helpt de bestuurder door actief en intelligent in te grijpen bij het sturen, accelereren en remmen tot 210 km / u
  • IQ.LIGHT LED-matrixkoplampen. De interactieve verlichtingstechnologie van New Golf verbetert de veiligheid 's nachts aanzienlijk

 

Slimme systemen om u in de nieuwe Golf net zo goed te voelen als thuis

  • Personalisatie 2.0. De Golf onthoudt de instellingen van de bestuurder en het is mogelijk om deze na een verandering van bestuurder of voertuig op te halen in de Cloud
  • Airconditioning met 3 zones. Met Smart-Climate kunt u op intuïtieve wijze airconditioningfuncties activeren, zoals "handverwarming" of "frisse lucht"
  • Harman Kardon-geluidssysteem. Het nieuwe high-end audiosysteem van de Amerikaanse hifi-specialist staat garant voor een perfecte akoestiek in de Golf

Met meer dan 35 miljoen exemplaren is de Golf de bestverkochte Volkswagen. Het is een echt fenomeen. De achtste generatie van deze bestseller doet zijn intrede: gedigitaliseerd, geconnecteerd, anticiperend, intuïtief en op een innovatieve manier geëlektrificeerd. De Golf is echt avant-garde. Met vijf hybride versies geeft hij de compacte categorie een boost. Zijn digitale interieurarchitectuur geeft een nieuwe dimensie aan intuïtieve bediening en ondersteund rijden is mogelijk tot 210 km / u. Het is ook de eerste Volkswagen die collectieve verkeersinformatie via Car2X gebruikt en zo vooraf waarschuwt voor gevaren. Volkswagen viert zijn wereldpremière waar de Golf werd geboren, en waar hij al 45 jaar wordt ontwikkeld en gebouwd: op Autostadt in Wolfsburg. De nieuwe Golf komt in december op de markt.

 

De Golf is gebaseerd op het nieuwste Transverse Engine Modular Platform (MQB)

  • Golfinnovaties hebben invloed op alle modellen die zijn gebaseerd op het MQB-platform
  • Volkswagen produceert jaarlijks meer dan 3,4 miljoen voertuigen op basis van het MQB-platform

 

De motor van vooruitgang. De achtste generatie van de Golf valt samen met de lancering van de nieuwe versie van het Modular Transverse Engine (MQB) -platform. Zoals gewoonlijk is de Golf dus meer dan alleen een model. Het wereldwijde succes van Volkswagen en de stijging van Volkswagen AG naar de top van de ranglijst van autofabrikanten houden rechtstreeks verband met de Golf. In 2012 was het inderdaad het eerste model van het merk op basis van dit uiterst modulaire platform dat de ontwikkeling mogelijk maakte van wereldbestsellers, waaronder Volkswagen-modellen die in miljoenen exemplaren werden verkocht, zoals de Passat, de Jetta bedoeld voor de Verenigde Staten of de Chinese modellen Lavida en Sagitar die veel succes hebben gehad. SUV's worden niet weggelaten, aangezien de Tiguan, de T-Roc of het Atlas-model bedoeld voor de Verenigde Staten MQB-genen delen met de Golf. Als we de productiecijfers van alleen al in 2018 op het MQB-platform gebouwde Volkswagen-modellen bij elkaar optellen, bedraagt ​​het totaal al meer dan 3,4 miljoen voertuigen. Op groepsniveau werden in 2018 bijna 5,1 miljoen modellen geproduceerd op basis van het modulaire transversale motorplatform (MQB). Alle zullen profiteren van de innovaties van de Golf 8, het oorspronkelijke model en de vlaggenschipmodel van het modulaire MQB-platform van het volgende decennium.

 

 

Dynamische evolutie van het exterieur

  • Kracht, precisie en led-technologie kenmerken het exterieur van de Golf
  • Weerstandscoëfficiënt (Cx) is verlaagd tot 0,275

 

Een charismatisch uiterlijk. Sinds de lancering van de eerste Golf 45 jaar geleden, is deze Volkswagen altijd een auto geweest die alledaags gebruiksgemak combineert met een strak, nauwkeurig design. De nieuwe Golf gaat verder op deze weg. Het perfecte voorbeeld van de perfecte combinatie van functionaliteit en esthetiek is het silhouet. Een bijzonder esthetisch element is de karakteristieke Golf C-stijl: deze brengt dynamiek naar voren, concentreert de carrosserie aan de achterkant en herinnert aan de iconische vorm van de originele Golf. De ideale relatie tussen het bovendeel (dakoppervlak plus beglazing) en de carrosserie (deel onder de raamlijn) geeft de nieuwe Golf ook een sterke uitstraling, terwijl de aflopende daklijn een authentiek sportief karakter benadrukt. Het dynamische profiel, de imposante achterkant, de charismatische voorkant met zijn bewust smalle grille en een uitval aan de omtrek die een strakke lijn vormt ter hoogte van de deurgrepen zijn allemaal opvallende elementen. In alle versies vervangt led-technologie de conventionele verlichting: het nieuwe lichtdesign wordt zo een dominant en karakteristiek stijlelement van de Golf 8.

Afmetingen en aerodynamica. Hoewel de nieuwe Golf er vlakker, langgerekt en dynamischer uitziet, behoudt hij zijn compacte afmetingen. Het is 4.284 mm lang, 1.789 mm breed en 1.456 mm hoog. Zijn wielbasis bedraagt ​​2.636 mm. Elk deel van de carrosserie is in de windtunnel gerenoveerd en gerectificeerd, zoals blijkt uit de aerodynamische waarden: de voorkant is teruggebracht tot 2,21 m² en de luchtweerstandscoëfficiënt (cx) tot 0,275.

 

 

Digitale revolutie van binnen

  • De digitale cockpit verandert de manier waarop u rijdt
  • Digitalisering voor intuïtieve bediening

 

Een intuïtieve digitale omgeving. De nieuwe instrumenten en het online infotainment systeem smelten samen tot een digitale cockpit. Sleutelmodules en tactiele schuifregelaars verbeteren de digitale omgeving van de Golf. Een optioneel head-updisplay op de voorruit maakt het informatiesysteem compleet. Dankzij de tactiele toetsen en een spraakcommando dat natuurlijke taal herkent, maakt deze coherente digitalisering een zeer expliciet en intuïtief gebruik mogelijk. Volkswagen laat geen middel onbeproefd: het interieur bereikt een nieuw niveau van mens-machine-interactie dankzij digitale displays en bedieningselementen. De systemen zijn met elkaar verbonden, maar ook met de wereld buiten de Golf dankzij een online connectivity unit (UCO). De standaard UCO met geïntegreerde eSIM maakt verbinding met de online functies en diensten van We Connect en We Connect Plus. De online verbinding maakt navigatie bijvoorbeeld interactief, aangezien POI's die automatisch langs de route worden weergegeven, nu worden opgeslagen met praktische informatie, zoals het telefoonnummer om een ​​tafel te reserveren in een restaurant in de met een smartphone of de Bluetooth-interface. Bovendien kan de gedigitaliseerde omgeving naar wens worden gepersonaliseerd en aangepast aan elke bestuurder. De digitale en verbonden cockpit van de Golf staat op het punt de manier waarop u rijdt te veranderen. Op dit vlak is de technologische vooruitgang vergelijkbaar met de lancering van de eerste touchscreen-smartphone. De nieuwe Golf is hier het begin van een echte revolutie.

 

 

Ondersteund rijden en collectieve intelligentie om de veiligheid te vergroten

  • De nieuwe Golf leent zich uitstekend voor rijondersteuning tot 210 km / u
  • Car2X-communicatie signaleert gevaren vooraf

 

Verbonden technologieën. De Golf 8 zet de nieuwe status quo op het gebied van ondersteunde rijfuncties in de compacte klasse: voor het eerst ter wereld geïntegreerd in een model van de compacte klasse, maakt Travel Assist het zogenaamde ondersteunde rijden van de Volkswagen op de snelweg mogelijk tot 'bij 210 km / u, zonder actief sturen, accelereren of remmen. Het verbetert het comfort en de veiligheid, vooral op lange reizen. De nieuwe Golf is ook de eerste Volkswagen die standaard op zijn omgeving is aangesloten: de Car2X-functie gebruikt informatie van andere voertuigen binnen een omtrek van maximaal 800 meter, evenals signalen van transportinfrastructuur naar waarschuwen de bestuurder en geven deze waarschuwingen door aan andere voertuigen die zijn uitgerust met de Car2X-functie. Collectieve intelligentie wordt zo realiteit en markeert het begin van een nieuw tijdperk voor verkeersveiligheid, aangezien waarschuwingen via Car2X met massaproductie modellen zoals de Golf snel de norm zullen worden. De IQ.LIGHT LED-matrixkoplampen met hun deels interactieve verlichtingsfuncties zijn een ander veiligheidsvoordeel.

 

 

Acht nieuwe motoren om het brandstofverbruik tot 17% te verminderen

  • De hybride campagne wordt gelanceerd met de nieuwe Golf
  • Zuinige en innovatieve hightech TSI- en TDI-motoren

 

TSI, TDI, TGI, eTSI, eHybrid. De nieuwe Golf wordt aangeboden met de volgende motoren: benzine (TSI), diesel (TDI), aardgas (TGI), mild hybridization (eTSI) en plug-in hybride (eHybrid). Alle benzine- en dieselmotoren zijn motoren met directe injectie en turbomotoren. Met alle motoren op de markt zullen de vermogensniveaus variëren van 66 kW / 90 pk tot meer dan 221 kW / 300 pk. Voor het eerst zal de Golf verkrijgbaar zijn met acht motortypes. De serie biedt plaats aan twee driecilinder benzinemotoren van 66 kW / 90 pk en 81 kW / 110 pk en twee nieuwe viercilinder dieselmotoren van 85 kW / 115 pk en 110 kW / 150 pk. De nieuwe TSI-motoren vertonen bijzonder lage brandstofverbruiks- en emissiegegevens, mede dankzij de innovatieve Miller TSI-verbrandingscyclus. Wat de TDI-motoren betreft, heeft Volkswagen de uitstoot van stikstofoxide (NOx) aanzienlijk verminderd dankzij een dubbele injectie van AdBlue® (Twindosing). De nieuwe TDI's zouden het brandstofverbruik tot 17% verminderen in vergelijking met hun voorgangers. Ten slotte zijn vier van de vijf hybride schijven van de Golf 8 ook nieuw.

 

Drie eTSI- en twee eHybrid-versies. De nieuwe Golf wordt de eerste Volkswagen die beschikbaar is met vijf hybride aandrijflijnen. De lancering plaatst de 48 V-technologie van Volkswagen in de schijnwerpers: een 48 V-riemaangedreven startdynamo, een 48 V lithium-ionbatterij en de nieuwe generatie efficiënte TSI-motoren geven aanleiding tot een nieuwe lichte hybridisatie-aandrijflijn. , genaamd eTSI. De tastbare voordelen vertalen zich in een vermindering van het brandstofverbruik met ongeveer 10% (volgens de WLTP-procedure) en een zeer efficiënte en comfortabele start. Volkswagen zal de Golf eTSI aanbieden met drie vermogensniveaus: 81 kW / 110 pk, 96 kW / 130 pk en 110 kW / 150 pk. Bovendien zal deze achtste generatie verkrijgbaar zijn met twee plug-in hybride motoren. Een nieuwe versie van deze eHybrid-motor ontwikkelt 150 kW / 204 pk, terwijl een zeer sportieve GTE-versie (evolutie van het vorige model) 180 kW / 245 pk levert. Beide Golf eHydrid's zijn uitgerust met een nieuwe 13 kWh lithium-ionbatterij, die een grote elektrische actieradius biedt en de Golf tijdelijk verandert in een emissievrij voertuig.

 

 

Vier nieuwe afwerkingen voor maximale aanpassing

  • Golf, Life en Style in plaats van Trendline, Comfortline en Highline
  • De nieuwe R-Line-afwerking vervangt de R-Line-packs

 

Opnieuw ontworpen afwerkingen. Volkswagen heeft het uitrustingsgamma van de vijfdeurs Golf volledig opnieuw ontworpen. De tot nu toe aangeboden Trendline-, Comfortline- en Highline-uitvoeringen behoren nu tot het verleden en worden vervangen door Golf-, Life- en Style-uitvoeringen, evenals een sportieve R-Line-versie. De nieuwe afwerkingen bieden een veel rijkere schenking dan voorheen. Zelfs de basisuitrusting omvat functies zoals LED-koplampen en -achterlichten, de Keyless Start comfort keyless start-functie, de Innovision Cockpit, de online mobiele diensten en functies van We Connect en We Connect Plus, de multifunctioneel stuur, automatische klimaatregeling, Lane Assist, een nieuwe stuurassistent, het Front Assist buurtbewakingssysteem met anticiperende voetgangersherkenning en Car2X. De onafhankelijke modellen Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE en Golf R worden volgend jaar gelanceerd.

 

Technologieën kunnen worden geüpgraded. Ongeacht de gekozen uitrusting kunnen de technologieën aan boord van de Golf voor het eerst worden geüpdatet, maar in veel gevallen ook worden geüpgraded (daaropvolgende activering via We Upgrade). Zo zijn de adaptieve cruisecontrol ACC, Light Assist, navigatie, App-Connect (verbinding van smartphone-applicaties), Wireless App-Connect (draadloze verbinding van iPhone-applicaties), een WLAN-toegangspunt en de besturing stem kan nu allemaal later worden geactiveerd.

 

 

 

De digitale cockpit: nieuwe ruimtes, functioneel en esthetisch verbonden

 

Standaard digitale cockpit. De nieuwe Golf is voor zijn eigenaars een ultra-connected car, dankzij de standaard digitale instrumenten (Digital Cockpit) met een groot 10,25 inch scherm, het infotainmentsysteem (8,25 inch touchscreen met internetverbinding) en de multifunctioneel stuur. Door de fusie van de digitale cockpit en het infotainmentsysteem ontstaat een nieuwe volledig digitale architectuur. De digitale cockpit kan optioneel worden aangevuld met een van de twee 10 inch infotainmentsystemen. In combinatie met het Discover Pro navigatiesysteem vormt deze set de Innovision Cockpit. Er is ook een head-updisplay beschikbaar, waarbij informatie direct op de voorruit wordt geprojecteerd en vrijwel voor de bestuurder zweeft. De verlichtings- en zichtfuncties zijn ook opnieuw ontworpen en gegroepeerd om het gebruik ervan intuïtiever te maken. De verlichting en verwarming van de voor- en achterruit kunnen nu worden bediend met een numeriek toetsenbord aan de linkerkant van de instrumenten. De middenconsole heeft een verbeterde ergonomie: deze ruimte is verfijnder, met name dankzij de knop van de shift-by-wire versnellingspook, nu veel kleiner, van de dubbele koppeling versnellingsbak (DSG). De nieuwe dakconsole volgt in dezelfde geest, waarbij ook het bedieningssysteem (inclusief een voelbare schuifregelaar voor het optionele panoramische schuifdak) is gedigitaliseerd. Een optioneel 400 watt Harman Kardon audiosysteem zorgt voor een optimale akoestiek aan boord.

 

Verbonden infotainment. Alle infotainmentsystemen van de Golf zijn gekoppeld aan een Online Connectivity Unit (UCO) met eSIM. UCO en eSIM bieden toegang tot een steeds evoluerende reeks online functies en diensten die beschikbaar worden gesteld door het Volkswagen We-ecosysteem. We Connect (onbeperkt gebruik) en We Connect Plus (gratis gebruik in Europa voor één of drie jaar) kunnen standaard worden gebruikt op de nieuwe Golf. De optionele We Connect Fleet-service, een digitaal wagenparkbeheersysteem, is ontworpen voor bedrijven.

 

 

We Connect bevat de volgende functies:

 

  • Mobiele sleutel (indien aanwezig, ontgrendelen, vergrendelen en starten van de Golf met een compatibele smartphone), pechverhelping, voertuigstatus, deuren en lichten, automatische ongevalsmelding, statusrapport voertuig, rijgegevens, parkeerstand, onderhoudsschema.

 

Afhankelijk van de uitrusting bevat We Connect Plus naast die van We Connect de volgende functies:

 

  • Zonemelding, snelheidsmelding, claxon en flits, online inbraakalarm, online stationaire verwarming, stationaire ventilatie op afstand, vergrendelen en ontgrendelen, starttijden (voor plug-in hybride versies), airconditioning (voor plug-in hybride versies) , opladen (voor plug-in hybride versies), online verkeers- en gevareninformatie, online routeberekening, tank- en laadstations, online kaartupdates, parkeergarages, zoeken naar punten van online interesse, online spraakbesturing, We Deliver (de Golf kan leveringen en diensten ontvangen), internetradio, online streaming, WLAN-toegangspunt.

 

We Connect Fleet biedt de volgende functies:

 

  • Digitaal logboek, digitaal brandstoflogboek, rij-efficiëntie, gps-locatie en routegeschiedenis, verbruiksanalyse, onderhoudsbeheer.

 

Mobiele sleutel. In de toekomst zal de smartphone een autosleutel worden. We Connect zal weer als interface dienen. Compatibele Samsung-smartphones worden hiervoor geconfigureerd via de We Connect-app en vervolgens geautoriseerd als primaire gebruiker via het infotainmentsysteem met een unieke identificatiecode. Er is geen mobiele telefoonverbinding vereist om de smartphone als mobiele sleutel te gebruiken. Om de Golf te openen, houdt u de smartphone gewoon bij de deurklink, zoals bij het Keyless Access keyless vergrendelings- en startsysteem. Om de motor te starten, plaatst u de smartphone gewoon op de middenconsole (opbergvak met gsm-interface). Het zal ook mogelijk zijn om de gsm-sleutel naar vrienden of familieleden te sturen, zodat ze hun smartphone ook als autosleutel kunnen gebruiken.

 

Maatwerk. De gepersonaliseerde instellingen worden direct in de Golf of in de optionele Cloud opgeslagen, zodat ze bij verandering van bestuurder of voertuig kunnen worden opgehaald. Afhankelijk van de uitrusting worden de instellingen voor de Innovision Cockpit, zitpositie, buitenspiegels en airconditioning, sfeerverlichting en de functie Coming Home / Leaving Home opgeslagen.

 

 

Nieuwe motoren: hybride systemen met 48 V-technologie of oplaadbaar systeem

 

Elektrisch rendement. Het aanbod aan aandrijflijnen voor de nieuwe Golf omvat benzine, diesel, aardgas (CNG), mild hybrid-systemen en plug-in hybrides. Alle benzine- en dieselmotoren zijn motoren met directe injectie en turbomotoren. Met alle motoren op de markt zullen de vermogensniveaus variëren van 66 kW / 90 pk tot meer dan 221 kW / 300 pk. Voor het eerst zal de Golf verkrijgbaar zijn met acht motortypes. Daarnaast is er een nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak ontwikkeld voor modellen met voorwielaandrijving, die de CO2-uitstoot helpen verminderen.

 

Benzinemotoren (TSI). Tijdens de eerste fase van de marktintroductie zullen TSI-motoren in vier vermogensniveaus worden aangeboden. Ze ontwikkelen respectievelijk 66 kW / 90 pk, 81 kW / 110 pk, 96 kW / 130 pk en 110 kW / 150 pk. De versies met 90 pk en 110 pk zijn 1,0-liter 3-cilindermotoren die voor het eerst in de Golf worden gemonteerd. De 130 pk en 150 pk TSI-motoren zijn 1,5-liter motoren met een bijzonder kenmerk: Active Cylinder Management (ACT). Alle motoren tot 130 pk combineren de efficiëntie van de Miller TSI-verbrandingscyclus met een Variable Turbine Geometry (VTG) turbocompressor. TSI-motoren worden standaard geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak. Vanaf 110 pk kunnen ze ook een lichte hybridisatie (eTSI) -configuratie aannemen met 48 V-technologie en transmissie met dubbele koppeling. Vervolgens volgen drie 2,0-liter TSI-motoren voor de Golf GTI, Golf GTI TCR en Golf R, evenals een 1,5-liter TGI-motor voor modellen die aardgas (CGN) en benzine combineren. .

 

Dieselmotoren (TDI). Volkswagen heeft de twee direct ingespoten turbodieselmotoren voor de Golf 8 nieuw ontworpen. De 2,0 liter TDI-motoren hebben een vermogen van respectievelijk 85 kW / 115 pk en 110 kW / 150 pk. Ze zullen beide verkrijgbaar zijn met een handgeschakelde of DSG-transmissie met dubbele koppeling en, in het geval van de versie met 150 pk, met 4MOTION-vierwielaandrijving. De motorefficiëntie is aanzienlijk geoptimaliseerd om de CO2-uitstoot te verminderen en het reactievermogen van de motor te verbeteren. Bovendien vermindert het nieuwe AdBlue®-systeem voor selectieve katalytische reductie met dubbele injectie ("Twindosing") de uitstoot van stikstofoxide tot 80% in vergelijking met het vorige model. De nieuwe TDI-motoren behoren daarom tot de schoonste verbrandingsmotoren. Een krachtige TDI-motor is ook voorzien in de nieuwe Golf GTD.

 

Milde hybridisatie (eTSI). De drie mild hybride eTSI-motoren van de Golf maken hun werelddebuut. Een startdynamo met riemaandrijving van 48 V, een lithium-ionbatterij van 48 V en de nieuwste generatie TSI-motoren met indrukwekkende efficiëntie, verbeteren de prestaties aanzienlijk en verlagen het brandstofverbruik aanzienlijk. Deze mild-hybride aandrijflijnen zijn nog steeds gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 versnellingen en bieden vermogens van 81 kW / 110 pk, 96 kW / 130 pk en 110 kW / 150 pk. ETSI-motoren hebben een krachtige functie voor energieterugwinning. Met het 48V-systeem kunt u ook overschakelen naar de vrijloopmodus terwijl de verbrandingsmotor is uitgeschakeld, om nog meer brandstof te besparen. Het herstarten van de motor is veel comfortabeler dankzij de 48 V-technologie Bovendien bieden de eTSI's zeer goede startprestaties dankzij het verhoogde elektrische koppel.

Plug-in hybriden (eHybrid). De eHybrid-reeks omvat een versie die is geoptimaliseerd voor een autonomie van 150 kW / 204 pk en een GTE-versie voor een vermogen van 180 kW / 245 pk (totaal vermogen in elk geval). De plug-in hybride aandrijflijn bestaat onder meer uit een 1,4-liter TSI-motor, elektromotor, 6-traps DSG met dubbele koppeling en lithium-ion-accu. De nieuwe batterij heeft een energiecapaciteit van 50% hoger (13 kWh) en biedt daardoor een betere elektrische autonomie. Dit maakt het mogelijk om vrijwel elke dagelijkse afstand in de stad af te leggen zonder lokale uitzendingen.

 

Plug-in hybriden (eHybrid). De eHybrid-reeks omvat een versie die is geoptimaliseerd voor een autonomie van 150 kW / 204 pk en een GTE-versie voor een vermogen van 180 kW / 245 pk (totaal vermogen in elk geval). De plug-in hybride aandrijflijn bestaat onder meer uit een 1,4-liter TSI-motor, elektromotor, 6-traps DSG met dubbele koppeling en lithium-ion-accu. De nieuwe batterij heeft een energiecapaciteit van 50% hoger (13 kWh) en biedt daardoor een betere elektrische autonomie. Dit maakt het mogelijk om vrijwel elke dagelijkse afstand in de stad af te leggen zonder lokale uitzendingen.

 

Nieuwe rijassistentie- en verlichtingsinnovaties: Car2X, Travel Assist en IQ.Light

 

Car2X verbetert de veiligheid. Dankzij Car2X-communicatie is de Golf de eerste Volkswagen die verkeersinformatie kan uitwisselen met andere voertuigen en transportinfrastructuur binnen een straal van ongeveer 800 meter. Deze informatie-uitwisseling vindt plaats in enkele milliseconden. De toepassing van een Car2X-norm die binnen de Europese Unie is geharmoniseerd en gemeenschappelijk is voor de verschillende fabrikanten (WLAN p / ITS G5), maakt de overdracht van informatie tussen voertuigen van alle merken en de infrastructuren van alle landen van de EU. Deze "gemeenschappelijke taal" is een essentiële voorwaarde om het aantal verkeersongevallen internationaal terug te dringen. Car2X informeert en waarschuwt de chauffeur voor gevaarlijke gebieden. De volgende scenario's worden geïdentificeerd: ongevallen, defecte voertuigen, files, wegwerkzaamheden, noodremming en interventievoertuigen.

 

Reisassistentie. Het nieuwe Travel Assist-systeem van de Golf biedt rijondersteuning tot 210 km / u. Het systeem maakt hiervoor gebruik van de adaptieve cruisecontrol ACC (lengtegeleiding) en de rijstrookassistent Lane Assist (dwarsgeleiding). Travel Assist wordt geactiveerd via het multifunctionele stuur. Om wettelijke en veiligheidsredenen moet de bestuurder het systeem constant in de gaten houden en minstens één hand aan het stuur hebben. Dankzij het nieuwe capacitieve sensorsysteem op het stuur hoeft de bestuurder alleen maar het stuur aan te raken. Als hij het stuur langer dan 15 seconden loslaat, wordt een reeks waarschuwingssignalen afgegeven (optisch, akoestisch, remschok) om zijn aandacht te trekken. Op dit punt moet de bestuurder reageren en het stuur vastpakken, anders wordt het Emergency Assist-systeem geactiveerd en komt de Golf tot stilstand.

 

Adaptieve cruisecontrol met anticipatiefunctie. De adaptieve cruisecontrol van de nieuwe generatie heeft ook een anticiperende functie. Het systeem berekent de positie van de Golf aan de hand van de gps- en routegegevens van het navigatiesysteem en vermindert zo anticiperend de snelheid bij het naderen van afslagen, rotondes, kruispunten, gebieden met snelheidsbeperkingen en opritten. agglomeratie. Tegelijkertijd gebruikt het het verkeersbordherkenningssysteem via de camera aan de voorkant en past het de snelheid aan zodra een beperking wordt gedetecteerd. In de meest succesvolle versie is de cruise control ook voorzien van Traffic Jam Assist.

 

Front Assist. De Front Assist biedt nieuwe functies. Dit omgevingscontrolesysteem, dat gebruikmaakt van een radarsensor en de camera aan de voorkant, waarschuwt de bestuurder en remt in geval van nood wanneer de afstand tot de voorligger te klein is, en maakt gebruik van de noodremfunctie City. en voetgangersdetectie, zelfs bij zeer lage snelheid in de stad. Deze functie wordt uitgebreid met fietsherkenning, uitwijkassistent en, voor het eerst bij Volkswagen, een stuurassistent.

 

Stuurassistent. Tijdens bochtmanoeuvres naar links remt dit systeem de Golf automatisch af tot stilstand (en geeft tegelijkertijd een hoorbaar en visueel signaal af) als een voertuig nadert in de rijstrook die de Golf op het punt staat te kruisen. Afhankelijk van de snelheid van de twee voertuigen kan de stuurassistent het ongeval voorkomen of de gevolgen ervan beperken binnen de grenzen van het systeem.

 

Adaptief chassisregelsysteem DCC. Het DCC-systeem is geen klassiek rijhulpmiddel, maar heeft invloed op het gedrag van het voertuig. Het adaptieve chassiscontrolesysteem reageert constant op de weg- en rijomstandigheden en houdt bijvoorbeeld rekening met stuur-, rem- en acceleratie-ingrepen. De bestuurder kan de modus aanpassen om lichaamsbeweging te verminderen en deze aan zijn voorkeuren aan te passen. De vereiste demping voor elk wiel wordt in fracties van een seconde berekend en over alle vier de schokken aangepast. Het DCC-systeem biedt daarmee een uitstekend rijcomfort gecombineerd met een optimaal dynamisch gedrag. De verbeterde versie van de nieuwe Golf maakt geavanceerde instellingen mogelijk door een extra INDIVIDUELE modus toe te voegen aan de eerder gedefinieerde COMFORT-, ECO- en SPORT-modi. Met behulp van een schuifregelaar kan de bestuurder de adaptieve bedieningsmodus van het chassis tot in detail aanpassen en onthouden. Nu is het ook mogelijk om tussenliggende niveaus van bekende modi te selecteren.

 

IQ.LIGHT LED-matrixkoplampen. Voor de nieuwe Golf biedt Volkswagen drie soorten ledkoplampen aan. De topversie bevat voor het eerst de IQ.LIGHT LED-matrixkoplampen in de categorie compact. Dit systeem werd voor het eerst in vergelijkbare vorm geïntroduceerd op de huidige Touareg en vervolgens overgezet naar de nieuwe Passat. De bestuurder activeert de koplampen met Dynamic Light Assist. Afhankelijk van het Golf-model activeert en projecteert dit systeem tot tien verschillende, gedeeltelijk interactieve verlichtingsfuncties op de rijbaan met behulp van 22 LED's per koplampmatrixmodule. Bovendien bevatten de IQ.LIGHT LED-matrixkoplampen op de Golf voor het eerst ingrijpende richtingaanwijzers. Deze hebben een positieve impact op de actieve veiligheid dankzij hun opvallende visuals.

Foto 1 / 1